انتشارات رویان پژوه
ورود / عضویت
فهرست موضوعی
ورود

مدیریت بالینی بیماریهای سیستمیک در دندانپزشکی

مدیریت بالینی بیماریهای سیستمیک در دندانپزشکی
سال چاپ :۱۴۰۲
نوبت چاپ :اول
تعداد صفحات :۱۴۶
قطع کتاب :وزیری- جلد شومیز-رنگی
شابک :9786223202377
کد شناسایی محصول: 101943
انتشارات : رویان پژوه
قیمت : ۳,۶۰۰,۰۰۰ ریال
۲۰% تخفیف ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران : ۲,۸۸۰,۰۰۰ ریال

کتاب مدیریت بالینی بیماریهای سیستمیک در دندانپزشکی


کتاب حاضر به هیچ عنوان جایگزین کتب مرجع طب داخلی و دندانپزشکی نیست و صرفا مروری اجمالی بر تظاهرات دهانی بیماری های سیستمیک و ملاحظات درمان های دندانپزشکی در این مبتلایان است. نظر به اینکه افزایش تعامل و همکاری بین رشته ای باعث بهبود نتایج بالینی و ارائۀ درمان مؤثرتر به بیماران می شود، هدف این نوشتار ارائه یک دیدگاه کلی به پزشکان و دندانپزشکان، در مورد ارتباط بالینی بین اختلالات سیستمیک و بیماری های دهان است.

زیرا اولا  طیف گسترده ای از بیماری های سیستمیک و عوارض ناشی از درمان های آنها بر دهان و دندان تأثیر می گذارند؛ بعنوان مثال موکوزیت ناشی از درمان های سرطان باتوجه به اینکه منجر به درد، سوزش و عفونت دهان و پوسیدگی دندان می شوند گاهی بیمار را حتی وادار به ترک ادامه درمان سرطان می نماید. ثانیا پاسخگویی به درمان برخی از بیماری های سیستمیک (دیابت ملیتوس) با وضعیت سلامت دهان (پریودنتال) ارتباط دوسویه دارد به طوری که کنترل نامناسب پلاک دندانی، کنترل سطح گلوکز خون و پاسخگویی به درمان دیابت را تحت الشعاع قرار می دهد و بالعکس. ثالثا موفقیت برخی درمان های پیچیده (پیوند کلیه، کبد) وابسته به سلامت سایر اعضا (فقدان عفونت دهان دندان) است.

برای اطلاعات بیشترپیشنهاد میکنیم فهرست و پیش گفتار کتاب را ملاحظه بفرمایید:

دانلود فهرست و نمونه متن کتاب:

.

ورود به صفحه اینستاگرام:

اخبار

نمایشگاه و کنگره انجمن دندانپزشکی ایران اکسیدا 2024

نمایشگاه و کنگره انجمن دندانپزشکی اکسیدا در تاریخ 25 تا 28 اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در محل مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه سال‌های پیش در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین ...
files-dandanpezeshki-news-20240229100544Excida-2024-news-01-3942ffa61d331728fcb88745dbb19a2e.jpg